سئو تکنیکال چیست؟ 10 قانون Technical SEO برای وردپرس

سئو تکنیکال چیست؟ 10 قانون Technical SEO برای وردپرس

یکی از موارد مهم که برای سایت اهمیت دارد، سئو سایت است. سئو تکنیکال Technical SEO از مراحل سئو است و با کمک ربات‌های گوگل به شما کمک می‌کند که سایت شما دائم موردبررسی قرار بگیرد. درواقع سئو فنی سایت برای افزایش یافتن عملکرد قسمت‌های فنی سایت است و یکی از اهدافی که دارد، افزایش یافتن رتبه‌های سایت شما داخل موتورهای جست‌وجو مثل گوگل و یا بینگ است. در این مقاله می‌خواهیم بدانیم که سئو تکنیکال چیست؟ 10 قانون Technical SEO برای وردپرس کدام هستند.

معرفی سئو تکنیکال

شما برای اینکه بدانید معنی تخصصی سئوتکنیکال چیست، باید ابتدا معنی سئو را متوجه شوید. حالا سؤال پیش می‌آید که سئو چیست؟ سئو به کارها و فعالیت‌هایی می‌گویند که برای افزایش دادن و بالا بردن رتبه‌ی سایت در موتورهای جست‌وجو است. درواقع با کمک سئو سایت شما در لیست نتیجه‌های گوگل، رتبه‌ی بالاتری کسب می‌کند. سئو به معنای تخصصی‌تر را می‌توان توضیح داد؛ سئو مخفف شده‌ی Search Engine Optimization است که در معنای بهینه‌سازی سایت‌ها برای موتورهای جست‌وجو است.

سئو نمودن سایت این امکان را برای شما ایجاد می‌کند که سایت شما برای کاربران بیشتر دیده شود و آمار بازدید سایت شما بیشتر شود، به‌عبارت‌دیگر کسب‌وکار اینترنتی شما بیشتر رونق می‌گیرد و کار شما پیشرفت قابل‌توجهی خواهد کرد. برای اینکه اطلاعات بیشتری درباره سئو سایت کسب کنید و به پاسخ این پرسش برسی که سئو تکنیکال چیست؟ 10 قانون Technical SEO برای وردپرس چیست، ادامه مطلب را با دقت بخوانید.

سئو سایت چه اهمیتی دارد

برای اینکه به اهمیت سئو سایت پی ببرید به این مثال توجه کنید. به این فکر کنید که در یک پاساژ، می‌خواهید فروشگاه لوازم‌آرایشی راه‌اندازی کنید و در این پاساژ چند فروشگاه لوازم‌آرایش دیگر هم وجود دارد، پس قطعاً به این فکر می‌کنید که چطور در میان ای همه رقیب به نتیجه‌ی خوبی می‌رسید؟ ابتدا باید برای فروشگاه خود یک نام مناسب انتخاب کنید که توجه مشتریان و مردم را جلب کند. بعد چیدمان فروشگاه شما، کفیت محصولات، نحوه برخورد کردن با مشتری‌ها و عوامل بسیاری دیگری سبب می‌شود که فروشگاه لوازم‌آرایشی شما نسبت به دیگر رقبا پیشرفت کند. به این نکته مهم، توجه کنید؛ اگر فروشگاه شما اولین فروشگاهی باشد که مشتری می‌بیند، پس مشتریان بیشتری جذب آن می‌شوند.

برای وب‌سایت‌ها و دنیای اینترنت و وب‌سایت‌ها نیز مثل مثالی که بالا گفتیم، به همین صورت است. شما باید بتوانید وب‌سایت خود را در جایگاه خوبی در رتبه‌بندی گوگل قرار بدهید که بیشتر دیده شود و این کار منوط به یک سری عوامل است که یکی از آن‌ها سئو است. برای این‌که بدانیم سئو تکنیکال چیست؟ 10 قانون Technical SEO برای وردپرس کدام هستند، متن را کامل بخوانید.

سئو سایت چه اهمیتی دارد
سئو سایت چه اهمیتی دارد

عملکرد سئو سایت چگونه است

 در قسمت بالا توضیح دادی که برای دیده شدن بیشتر سایت در محیط اینترنت حتماً باید سایت سئو شود. برای سئو کردن سایت هم باید شما با نحوه سئو کردن سایت آشنا باشید. هر سایتی برای سئو کردن به سه قسمت سئو داخلی و سئو خارجی و سئو تکنیکال نیازمند است. هرکدام از این بخش‌ها باید به‌درستی انجام شود که سایت نتیجه‌ی بسیار خوبی کسب کند.

معرفی سئو داخلی On Page SEO

سئو داخلی، همان فعالیت‌ها و کارهایی است که در داخل سایت باید انجام شود تا سایت شما بهینه‌سازی گردد و رتبه‌ی سایت شما ارتقا یابد. طراحی نمودن قالب سایت، لینک سازی کردن داخلی سایت، تولید محتوای مناسب، کاربرد کلمه‌های کلیدی متناسب با عنوان، استفاده کردن از عکس‌های مناسب با موضوع و … ازجمله کارهایی است که برای سئو داخلی یا سئو درونی انجام داد.

معرفی سئو خارجی Off Page SEO

سئو خارجی هم به کارها و فعالیت‌هایی گفته‌ی شود که در بیرون از سایت انجام می‌شود و منجر به دیده شدن بیشتر سایت توسط کاربران و بهینه‌سازی آن می‌شود. لینک سازی کردن خارجی سایت، رپورتاژ گرفتن، داشتن بک لینک بااعتبار و … ازجمله کارهایی است که برای سئو خارجی یا سئو بیرون صفحه انجام می‌شود.

معرفی سئو تکنیکال و فنی

این قسمت از سئو به بهینه‌سازی کردن سایت ازنظر فنی مربوط می‌شود. این قسمت از سئو سایت به خزنده‌های موتور جست‌وجو کمک می‌کند که سایت شمارا بررسی و ایندکس نماید. سئو فنی برای افزایش سرعت سایت، ساختن سایت مپ، بهینه‌سازی کردن کدها، بهینه‌سازی کردن سایت برای موبایل و… است. یکی از اهدافی که برای سئو فنی اهمیت دارد، افزایش رتبه‌بندی سایت در موتورهای جست‌وجو است که با استفاده از برخی کارهای فنی روی سایت انجام می‌شود.

معرفی سئو تکنیکال و فنی
معرفی سئو تکنیکال و فنی

اهمیت سئو فنی و تکنیکال

سئو تکنیکال بسیار اهمیت دارد و اگر سایت شما به لحاظ فنی بهینه‌سازی نگردد، سایت شما در رتبه‌بندی موتورهای جست‌وجو قرار نمی‌گیرد و نتیجه‌ی خوبی هم با توجه به جست‌وجوی کاربر برای شما اتفاق نمی‌افتد. درواقع خزنده‌های گوگل و موتورهای جست‌وجو سایت شمارا با توجه به عوامل فنی به برسی و ایندکس می‌نماید.

10 قانون Technical SEO برای وردپرس

  • میزان سرعت سایت

از مهم‌ترین عواملی که سبب افزایش رتبه‌ی سایت شما در گوگل می‌شود، سرعت سایت است. نتیجه‌ی یکی از تحقیق‌ها به این صورت است که اگر کاربری بیشتر از دو یا سه ثانیه برای لو کردن و بارگذاری کردن صفحه‌ی سایتی صبر نکند، صفحه‌ی سایت شمارا بسته و منتظر لود شدن آن نمی‌ماند. پس یکی از عوامل مهم برای سئو تکنیکال، بالا بردن سرعت سایت است.

  • ساختاری بهینه‌شده برای ربات‌ها و خزنده‌ها

موتورهای جست‌وجوی وب برای اینکه صفحه‌ی شمارا بررسی و ایندکس نمایند، به خزنده یا کرول نیاز دارند. عملکرد این خزنده‌ها به این صورت است که شما باید از یک ساختار استانداری به را لینک ساری داخلی در سایت استفاده نمایید. درواقع باید برای همه‌ی صفحه‌های سایت خود، لینک داخلی قرار دهید.

  • کاربرد فایل txt

robots.txt نوعی فایل متنی است که جهت راهنمایی کردن برای خرید خزنده‌های موتورهای جست‌وجو و ایندکس سایت است. شما با استفاده از این فایل، این توانایی رادارید که به موتورهای جست‌وجو بگویید که کدام صفحه‌ها را بررسی کند و چه صفحاتی را ایندکس نکند. این سایت کمک می‌کند که از ایندکس کردن صفحه‌هایی که محتوای آن‌ها تکراری است، صفحه‌ی پروفایل کاربران، صفحه‌های پنل سایت و … جلوگیری شود.

کاربرد فایل txt
کاربرد فایل txt
  • استفاده از یک سایت ما

یکی از موارد مهمی که در سئو تکنیکال اهمیت دارد، استفاده کردن از نقشه سایت و سایت مپ است. سایت مپ هم نوعی فایل است که کدهای XML دارد. با استفاده از این فایل یک نقشه برای همه‌ی صفحه‌ها ایجادشده و به خزنده‌ها و موتورهای جست‌وجو این کمک را می‌کند که همه صفحه‌ها را بررسی نماید و بعد ایندکس کند.

  • کاربرد استراکچر دیتاها

استراکچر دیتاها به قطعه‌هایی از کدها می‌گویند که شما می‌توانید آن را به قالب سایت اضافه نمایید و هر بخشی از محتوای سایت‌ها را به موتورهای جست‌وجو معرفی نمایید.

  • کاربرد پروتکل SSL

SSL یا Secure Sokets Layer یکی از پروتکل ای امنیتی برای ایجاد کردن یک لینک رمزگذاری شده میان وب‌سایت و مرورگر شما است. این پروتکل امنیتی اطلاعات بین سایت و کاربران را محافظت می‌کند. پس برای امنیت سایت خود یک SSL داشته باشید.

  • استفاده نکردن از صفحه‌های تکراری

در سات خود، به‌هیچ‌وجه از محتوای تکراری استفاده نکنید، زیرا سبب می‌شود که کاربران به سایت شما مراجعه نکنند و موتورهای جست‌وجو نیز محتوای تکراری را تشخیص خواهد داد. محتوای تکراری و صفحه‌های تکراری باعث کاهش بازید آمار سایت شما می‌شود.

  • ریسپانسیو صفحه‌های سایت

ریسپانسیو بودن صفحه‌های سایت یکی از مهم‌ترین عواملی است که برای سئو تکنیکال سایت اهمیت دارد. ریسپانسیو بودن به این معنی است که کاربران با هر وسیله‌ای مثل موبایل که سایت شمارا باز کنند، بتوانند با توجه به کیفیت و سایز گیرنده خود محتوای سایت را مشاهده نمایند.

  • کاربرد لینک‌های Bread Crump

برد کرامپ نوعی نقشه سایت است برای استفاده کاربران است. برد کرامپ نوعی منو در قسمت پایین و بالای سایت است که به کاربر کمک می‌کند که به کدام قسمت برود و راهنمای مناسبی برای کاربر است.

کاربرد لینک‌های Bread Crump
کاربرد لینک‌های Bread Crump
  •  بهینه‌سازی کردن صفحات 404

اگر هرکدام از کاربران هنگام جست‌وجوی یک عبارت و کلمه با صفحه‌هایی روبرو شوند که خالی باشد یا صفحه 404 باشد، نشان از این است که این صفحه‌ها حذف‌شده یا اینکه آدرس آن تغییر کرده است و بودن این صفحه‌ها سبب کم شدن رتبه سایت شما می‌گردد.

در این مقاله توضیح دادیم سئو تکنیکال چیست؟ 10 قانون Technical SEO برای وردپرس کدام هستند. برای اینکه با این ده قانون بیشتر آشنا شوید، مقاله را با دقت بخوانید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *