چگونه بک لینک ایجاد کنیم

چگونه بک لینک ایجاد کنیم

تولید محتوا و بک لینک امروزه یکی از مهم‌ترین مواردی است که در بهبود یک وب‌سایت و کسب‌وکارهای آنلاین اهمیت پیدا کرده است. شاید شما با تولید محتوا برای وب‌سایت خود آشنایی داشته باشید اما ندانید که بک لینک چیست و با اگر هم بدانید، نمی‌دانید که چگونه می‌توان بک لینک را ایجاد کرد. دو امر مهم برای سئو کاران در بهبود یافتن رتبه سایت آن‌ها، تولید محتوای مناسب و بک لینک است. بک لینک امروزه در دنیای وب در کنار تولید محتوای اصولی و مناسب به امری حیاتی برای بهبود یافتن رتبه سایت در گوگل تبدیل شده است. در این مقاله به شما توضیح می‌دهیم که بک لینک چیست و چگونه بک لینک ایجاد کنیم و روش‌های آن را توضیح خواهیم داد.

معرفی بک لینک

در این مقاله پیش از اینکه توضیح دهیم که چگونه بک لینک ایجاد کنیم باید با خود مفهوم بک لینک آشنا شوید. بک را می‌توان در زبانی بسیار ساده، لینک دادن به یک وب‌سایت در یک سایت و سایت‌های دیگر دانست. حتماً شما هم هنگامی که به یک‌صفحه‌ای در سایت وارد می‌شوید، معرفی‌های کوتاهی می‌بیند که اگر روی آنها کلیک کنید، به صفحه دیگر هدایت می‌شود، بک لینک دقیقاً همین است. هنگامی که در دنیای وب و وب‌سایت‌ها می‌خواهند، کاربران و افرادی که از سایت‌ها بازید می‌کنند را به سمت سایت دیگری هدایت کنند، از بک لینک استفاده می‌کنند و سایتی را به سایت دیگری لینک کنند. لینک‌ها همان آدرس‌های قابل کلیک است که نوشته‌ها و دکمه‌ها و یا تصاویری می‌تواند در آنها جای‌گذاری شود.

گوگل برای اینکه این مورد را مشخص کند که کدام یک از سایت‌ها بهتر از دیگری هستند، از روش‌هایی برای تأیید کردن و ارجاع دادن استفاده می‌نمایند که در این روش از بک لینک استفاده می‌کنند. هنگامی که در سایتی بک لینک ایجاد می‌کنید، می‌توانید این مسیر را برای آن مشخص کنید که به کدام وب‌سایت لینک داده‌اید و گیرنده‌های لینک را هم می‌توانید معین کنید و این مورد را بیان کنید که بک لینک گرفته‌اید. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چگونه بک لینک ایجاد کنیم و روش‌های ساخت آن را بیان می‌کنیم.

اهمیت بک لینک

در اولین سال‌هایی که اینترنت راه‌اندازی شد، یکی از روش‌های دسترسی داشتن به وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها، فقط داشتن آدرسی از وب‌سایت‌ها بود که اگر آدرس آن وب‌سایت را شما نمی‌دانستید، نمی‌توانستید به صفحه موردنظر و سایت موردنظر خود بروید و در این صورت هم وب‌سایت‌ها آمار بازید کمی داشتند. بک لینک یکی از روش‌های اصولی بود که این مشکل را برای سایت‌ها کم کرد و یا به صفر رساند. با ایجاد شدن لینک باکسی در صفحه‌های دیگر و سایت‌های دیگر، امکان بازدید کردن از سایت‌های دیگر فراهم شد. در این مقاله به این می‌رسیم که چگونه بک لینک ایجاد کنیم.

در ابتدای کار گوگل برای اینکه سایت‌ها را رتبه‌بندی کند، از فاکتورهای ساده‌ای بهره می‌برد، اما اکنون باتوجه‌به پیشرفت‌های دنیای تکنولوژی و وب‌سایت‌ها، شاخصه‌هایی که برای تشخیص رتبه‌های برتر گوگل است، هم تغییر کرده است. لینک بک را می‌توان یکی از همان عوامل تأثیرگذار در سئو کردن سایت و بالارفتن رتبه سایت دانست و اهمیت بک لینک هم در این مورد است. درواقع بک لینک این قابلیت را دارد که به افزایش بازید سایت شما کمک کند و هم اینکه اگر در صفحه‌های پربازدید سایت شما لینک شود، روی آن بسیار کلیک شده و بازید سایت هم چندبرابر شود و در این صورت کسب‌وکار شما هم رونق بیشتری خواهد گرفت. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چگونه می‌توان این عامل تأثیرگذار سئو را ایجاد کرد و چگونه بک لینک ایجاد کنیم و روش‌های آن را نیز توضیح می‌دهیم.

انواع بک لینک از لحاظ ماهیت
انواع بک لینک از لحاظ ماهیت

انواع بک لینک از لحاظ ماهیت

پیش از اینکه بخواهیم توضیح دهیم که چگونه بک لینک ایجاد کنیم باید انواع بک لینک را هم بشناسید. هنگامی که لینکی ایجاد می‌شود، هر یک از لینک‌ها شناسه دارند که گوگل باید بتواند آنها را تشخیص دهد. 4 نوع لینک وجود دارد که شناسه آن‌ها را گوگل تشخیص می‌دهد که عبارت‌اند از:

  • لینک فالو یا دو فالو که یکی از مهم‌ترین واصلی ترین نوع لینک‌ها است که موتورهای جست‌وجو آن را دنبال می‌نمایند.
  • لینک نوفالو که این نوع لینک را موتورهای جست‌وجو دنبال نمی‌نماید.
  • لینک تولید شده توسط کاربر هم نوعی دیگر از لینک است که در این مدل، لینک‌ها به دست کاربران در بخش نظریات مشتریان در سایت‌ها و برخی از انجمن‌ها ایجاد می‌گردد.
  • لینک اسپانسری نوعی لینک پولی است و با پرداخت هزینه است.

اگر بخواهیم میزان ارزش این نوع لینک‌ها را مشخص کنیم، لینک فالو دارای بالاترین میزان ارزش و تأثیر هستند که تأثیر کمی هم روی لینک‌های نوفالو می‌گذارند. به شما این توصیه را می‌کنیم که هیچ‌گاه این نوع لینک را حذف نکنید.

چگونه بک لینک ایجاد کنیم

بک لینک ایجادکردن هم مانند دیگر کارها روش‌های زیادی دارد. باتوجه‌به گسترش و توسعه تکنولوژی و وب‌سایت‌های روش‌های ساخت بک لینک هم زیاد است که در ادامه برخی از آنها را توضیح می‌دهیم.

چگونه بک لینک پست مهمان ایجاد کنیم

بعضی از سایت‌ها و سایر نویسنده‌ها هستند که به نویسندگان دیگر این اجازه را می‌دهند که مقاله‌های خود را با منبع ذکر نمایند. یکی از بهترین جاها برای اینکه بتوان بک لینک ایجاد کرد، پست‌های مهمان در وب‌سایت‌هایی است که روش‌های خاص  دارند و باید این نکته را نیز در نظر بگیرید که وب‌سایت‌ها لینک‌های شما را نوفالو، لینک نکنند.

ایجاد بک لینک با رپورتاژ آگهی

یکی دگر از روش‌هایی که باید بدانید  که چگونه بک لینک ایجاد کنیم این است که هنگامی که خبر یا مقاله‌ای را منتشر می‌نمایید، بین متن لینک‌های خاصی را مشخص می‌کنید و رپورتاژ یکی از روش‌های معمول برای بک لینک گرفتن است. بک لینک گرفتن با رپرتاژ به سئو سایت شما بسیار کمک می‌کند.

ایجاد بک‌ لینک در هدر، فوتر، منو یا ستون‌های وب‌سایت

در هر سایتی به‌اندازه‌ای که تعداد صفحه وجود دارد، هدر و فوتر و بخش‌های دیگر هم هست که با ساختن یک لینک در هرکدام از این قسمت‌هایی که دوست دارید، بک لینک هم برای شما ایجاد می‌شود.

ایجاد بک‌ لینک در هدر، فوتر، منو یا ستون‌های وب‌سایت
ایجاد بک‌ لینک در هدر، فوتر، منو یا ستون‌های وب‌سایت

کاربرد فروم‌ها یا انجمن‌ها

از دیگر روش‌هایی که برای بک لینک ساختن، پست و مطلب گذاشتن در وب‌سایت‌ها و فروم‌ها و انجمن‌ها است که باید اول فروم‌های مربوط به هر سایتی را مشخص و شناخته و پس از آن در آنها فعالیت کنید. از دلایل مهم لینک‌سازی در انجمن‌ها عبارت‌اند از:

  • گرفتن لینک دوفالو از انجمن‌های بسیار زیاد
  • لینک‌سازی کردن با دو روش مشخص مثل لینک پروفایلی و لینک‌های داخل محتوا
  • ایجاد تعداد بسیار زیادی از فروم‌ها و انجمن‌ها که یک منبعی بی‌انتها برای لینک‌سازی هستند.

ایجاد بک لینک در شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از روش‌های بک لینک گرفتن هم در دنیای شبکه‌های اجتماعی و سوشال‌مدیا است. فیس‌بوک، توییتر، یوتیوب، لینکدین، اینستاگرام و … شبکه‌های اجتماعی هستند که با واردشدن به آنها کسب‌وکار شما بسیار رونق می‌گرید و نرخ کلیک را با گذاشتن بک لینک برای کسب‌وکار شما افزایش می‌دهد.

ایجاد بک لینک با نظر دادن در بلاگ‌ها

یکی دیگر از روش‌های بک لینک گرفتن، نظر دادن در بلاگ‌ها است که پست‌های شما و سایت شما به‌صورت خیلی دقیقی شناسایی شده و به طور کاملاً هدفمند، نظرها بیان می‌شود.

ویدئو بازار و ویدئو سوشال‌مدیا

از دیگر روش‌های ایجاد بک لینک استفاده کردن از فضای آپارات و یوتیوب برای ایجادکردن بک لینک است که همه محتوا و ویدئوهایی است که با کسب‌وکار شما ارتباط دارد را در آنجا می‌توان بارگذاری کرد و بازخورد گرفت.

ایجادکردن یک وبلاگ در سایت خودتان

ایجادکردن و درست‌کردن یک وبلاگ با نام سایت و همچنین در یکی از سیستم‌هایی که وبلاگ می‌دهند و ایجاد مطالبی در آنجا و لینک دادن به شکل نوفالو از دیگر روش‌های ایجاد بک لینک است.

خریدن بک لینک در سطح بسیار انبوه و گسترده می‌تواند ضربه بسیار بزرگی به کسب‌وکار شما بزند. گوگل به‌آسانی می‌تواند این مورد را متوجه شود که محتوای کدام سایت مناسب است و کدام سایت محتوای خوبی ندارد و اگر محتوای است بی‌ارزش باشد، گوگل هم به آن اهمیت نمی‌دهد.

کلام آخر

در این مقاله توضیح دادیم که بک لینک چیست و چگونه بک لینک ایجاد کنیم و مهم‌ترین روش‌های سخت بک لینک را توضیح دادیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *