دیجیتال مارکتر کیست و چه وظایفی در دنیای دیجیتال مارکتینگ دارد

دیجیتال مارکتر کیست و چه وظایفی در دنیای دیجیتال مارکتینگ دارد

با پیشرفت و توسعه تکنولوژی و همچنین اینترنت و سوشال‌مدیا، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی به شکل دیجیتال هم بسیار گسترش یافت و دلیل این امر هم گسترش یافتن کسب‌وکارهای آنلاین بود. امروزه بسیاری از کسب‌وکارها به سمت فضای مجازی هدایت شده‌اند و بسیاری از صاحبان کسب‌وکار در فضای مجازی و سوشال‌مدیا فعالیت دارند. دیجیتال مارکتینگ هم نیازمند رعایت برخی از اصول است و یک دیجیتال مارکتر باید این وظایف را برعهده گرفته و این اصول را رعایت کند، درواقع هر تخصصی نیاز به یک متخصص دارد. در این مقاله می‌خواهیم توضیح دهیم که دیجیتال مارکتر کیست و چه وظایفی در دنیای دیجیتال مارکتینگ دارد و چه اصولی را باید بداند.

معرفی دیجیتال مارکتینگ

همان‌طور که می‌دانید، بازاریابی و مارکتینگ به دو شکل انجام می‌پذیرد. یکی از روش‌ها این است که به شکل سنتی با استفاده از ابزاری مثل کاغذ و تبلیغات کاغذی، مجله‌ها، روزنامه، بروشور و تماس تلفنی و … انجام شود که این روش روزبه‌روز در حال خارج‌شدن از میدان دیجیتال مارکتینگ است. در ادامه توضیح می‌دهیم که دیجیتال مارکتر کیست و چه وظایفی در دنیای دیجیتال مارکتینگ دارد.

بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ را درواقع نوعی از بازاریابی می‌دانید که با استفاده از پیشرفت‌های تکنولوژی و همچنین گسترش و توسعه کاربرد سوشال‌مدیا و فضای مجازی شکل گرفت. در دیجیتال مارکتینگ از همه‌ی ظرفیت‌ها و توان فضای مجازی و فاکتورهای ارتباط‌جمعی استفاده می‌شود تا محصولی به فروش برسد، خدمتی عرضه شود و خیلی از مسائل دیگر که این موارد سبب افزایش بازید صفحات وب و همچنین فضای مجازی و افزایش یافتن فروش و رونق کسب‌وکار می‌شود.

مزیت‌های دیجیتال مارکتینگ

با نگاه‌کردن به اطراف خود می‌توانید انبوه گسترده افرادی که از فضای و سوشال‌مدیا و فضای مجازی استفاده می‌کنند را ببینید. دنیای دیجیتال و همچنین شبکه‌های اجتماعی هم‌ظرفیت‌ها و جذابیت‌های زیادی دارد برای اینکه اشخاص را جذب خود کند. درواقع در دنیای امروز ما که اغلب کارها با اینترنت انجام می‌شود، دنیا بدون اینترنت، باورنکردنی است. همین استفاده روزانه و هر سایت ما از فضای مجازی و اینترنت سبب شده است که بسیاری از کسب‌وکارها به این سمت هدایت شوند و درواقع فرصت بسیار خوبی از دیدگاه متخصصان برای افزایش رشد دیجیتال مارکتینگ و کسب‌وکارها در فضای مجازی بود. بازاریابی به شکل دیجیتال هم برای صاحبان کسب‌وکارها و هم برای خریداران فرصت مناسبی را ایجاد کرد تا به‌وسیله آن بتوانند هم فروش و هم خرید خود را بسیار راحت‌تر انجام دهند.

پیش از اینکه به این بپردازیم که دیجیتال مارکتر کیست و چه وظایفی در دنیای دیجیتال مارکتینگ دارد باید این نکته را هم یادآوری کنیم که در بازاریابی کردن به شکل دیجیتال، ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس، ادوردز، تبلیغات کلیکی، ایمیل مارکتینگ و سوشال مارکتینگ، سئو و … هر روزبه‌روز تر و جدیدتر می‌شود و به کمک شما می‌آید. درواقع یک دیجیتال مارکتر باید همه این قواعد و اصول را یاد بگیرد تا بتواند در فضای مجازی و در فضای دیجیتال، برند خود یا کسب‌وکارهای دیگران را رونق ببخشد و به رشد آنها کمک کند.

دیجیتال مارکتر کیست
دیجیتال مارکتر کیست

دقیقا دیجیتال مارکتر کیست و وظایف آن چیست؟

در این قسمت به این نکته می‌پردازیم که دیجیتال مارکتر کیست و چه وظایفی در دنیای دیجیتال مارکتینگ دارد. باید به این نکته بسیار توجه کنید که بسیار زیاد هستند افرادی که قصد دارند مهارت‌های لازم و همچنین ابزارهای بازاریابی دیجیتال را آموخته و به بهترین حالت ممکن بتوانند از آن استفاده کنند و کار خود را پیش ببرند. دیجیتال مارکتر باید قواعد و اصولی را بیاموزد تا به‌وسیله آن بتواند کسب‌وکار آنلاین خود و دیگران را رونق بدهد.

یکی از وظایفی که دیجیتال مارکتر دارد این است که در ارتقا یافتن کسب‌وکارش نقش مهمی را داشته باشد. آموختن و یادگیری این مهارت‌های لازم برای ارتقا یافتن یک کسب‌وکار، نیاز به مهارت‌هایی دارد که مسیر توسعه و پیشرفت را برای او بسیار هموار نماید. برای اینکه بتوانید در این زمینه آموزش‌های کافی و لازم و البته بسیار معتبر را ببینید، باید از منابع آموزشی صحیح هم استفاده کنید.

بسیاری از ابزارها در این زمینه وجود دارند که رایگان هم هستند و برای اینکه یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای شوید، باید آنها را بیاموزید. آموختن این مهارت‌ها با کسب تجربه و مهارت‌های لازم باعث می‌شود که در این مسیر بسیار پیشرفت کرده و قدم‌های مهمی را بردارید.

ابزارهایی که به شما کمک می‌کند که دیجیتال مارکتر شوید، کدام هستند؟

پس از اینکه متوجه شدید دیجیتال مارکتر کیست و چه وظایفی در دنیای دیجیتال مارکتینگ دارد باید این نکته را هم بدانید که ابزارهایی برای این حرفه وجود دارد که به شما کمک می‌کند که دیجیتال مارکتر شوید. حالا که با این شغل و حرفه آشنا شدید، بید در نظر داشته باشید که اگر می‌خواهید در این مسیر پیشرفت کنید، باید در زمینه‌های بسیار مختلفی مثل، تجزیه‌وتحلیل  کردن کمپین‌های تبلیغاتی، نوشتن محتوا و تیترهای تبلیغاتی و رپورتاژ آگهی، مبانی بازاریابی دیجیتال، رسانه‌های دیجیتال، سئو، فضای مجازی و … مهارت داشته باشید.  در ادامه مطلب می‌خواهیم شما را با ابزارها و روش‌هایی که شما را به یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای تبدیل می‌کند، آشنا کنیم.

  • تبلیغات کلیکی 

تبلیغات کلیکی را می‌توان پرداخت به‌ازای کلیک  هم دانست که یکی از عبارات کلی است که به دیجیتال مارکتینگ اشاره می‌کند و در آن هر کلیکی که کاربر روی تبلیغی انجام می‌دهد، پولی پرداخت می‌گردد. Google AdWords را می‌توان نوعی از تبلیغ‌های کلیکی دانست.

  • تبلیغات در موتور جستجو سلاح یک دیجیتال مارکتر

در موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، یاهو، بینگ bing و … شما این قابلیت را دارید که در صفحه نتایج کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید. یکی از روش‌های مهم برای جذب کردن مخاطبان و همچنین تبدیل کردن آنها به مشتری‌های وفادار  تبلیغ کردن موتورهای جست‌وجو است که به‌صورت بسیار فعال در جست‌وجو کردن کالایی یا خدماتی که شبیه به کسب‌وکار شما هستند، فعالیت دارند.

ابزارهایی که به شما کمک می‌کند که دیجیتال مارکتر شوید، کدام هستند؟
ابزارهایی که به شما کمک می‌کند که دیجیتال مارکتر شوید، کدام هستند؟
  • سئو کردن و بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو از مهم ترین وظایف دیجیتال مارکتر

اگر برای تبلیغات در زمینه موتورهای جست‌وجو هزینه‌های لازم و کافی ندارید، حتماً از سئو استفاده کنید. درواقع شما با استفاده از سئو می‌توانید، وب‌سایت کسب‌وکار خود را به رتبه‌های برتر گوگل برسانید و از این طریق محتوای وب‌سایت خود را سئو کرده‌اید. با این روش به پرداخت کلیکی هم نیازی ندارید، اما زمان بیشتری نیاز دارید که محتوای شما در گوگل رتبه بهتری را کسب کند. سئو یکی از روش‌هایی است که به بازید بیشتر و همچنین توسعه کسب‌وکار شما بیشتر کمک می‌کند و از این طریق بسیار راحت و با دیدن آموزش‌های سئو به رتبه‌های برتر دست‌یابید.

  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی کردن در شبکه‌های اجتماعی گوناگون مانند، اینستاگرام، فیس‌بوک، لینکدین، توییتر و… به شما این امکان را می‌دهد که در شبکه‌های اجتماعی هم بتوانید تبلیغاتی را انجام دهید. تبلیغ کردن در فضای مجازی هم برای صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین و هم برای مخاطبان این امکان را فراهم می‌کند که با یکدیگر آشنا شده و از این راه هم مشتری خرید خوبی را تجربه کنید و هم شما با پرداخت هزینه‌ای اندک کسب‌وکار خودتان را تبلیغ کنید.

  • بهینه‌سازی‌کردن نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل CRO یکی از روش‌هایی است که سبب می‌شود بازدیدکنندگان بسیار زیادی سایت شما را بازدید کنند؛ این افزایش بازدید با فعالیت‌هایی ویژه‌ای در سایت مثل پرکردن فرم‌ها و عضویت در سایت و … انجام می‌گیرد.

  • بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یا Content Marketing نیز از دیگر روش‌هایی است که در دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده استفاده می‌گردد. کاربرد بازاریابی محتوا به این خاطر است که همه دارایی‌های دیجیتال مارکتینگ را برای افزایش دادن کلیک و فروش در برمی‌گیرد.

  • تبلیغات به‌صورت بومی

در تبلیغات بومی این روش استفاده می‌شود که شما پس از اینکه مطلبی را خواندید، در آخر صفحه مقاله‌های زیادی برای شما نمایش داده می‌شود. این روش را تبلیغ بومی نامیده‌اند. تبلیغات بومی گونه‌های متفاوتی دارند که برخی از آنها زیرمجموعه بازاریابی محتوایی است و از محتوایی که تولید می‌شود برای جذب کردن کلیک استفاده می‌گردد.

کلام آخر

در این مقاله به این بحث پرداختیم که دیجیتال مارکتر کیست و چه وظایفی در دنیای دیجیتال مارکتینگ دارد و همچنین چه ابزارهایی برای دیجیتال مارکتینگ در اختیار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *