سرور مجازی بورس چیست و چطور آن را تهیه کنیم؟

سرور مجازی بورس چیست و چطور آن را تهیه کنیم؟

این روزها همه‌چیز به سمت مجازی شدن پیش می‌رود. در دنیای پیشرفته‌ی امروز استفاده از سخت‌افزارها هر روز در حال کم‌رنگ شدن است. یکی از بهترین ایده‌ها در دنیای مدرن امروزی، استفاده از سرورهای مجازی به‌جای سرورهای فیزیکی و سخت‌افزاری است. این سرورها هم قدرت پردازش بیشتری دارند و هم اینکه هزینه‌ای که بابت ساخت و طراحی آن به کار می‌رود، کمتر است. علت آن‌هم مشخص است. شما نیاز به یک مهندس فنی برای تعمیر و بررسی سلامتی سرور فیزیکی خود ندارید. لازم نیست شرایط محیطی مشخصی را برای عملکرد بهینه سرور ایجاد کنید و … .یکی از سرورهای مجازی که در حال حاضر بسیار جذاب است، سرور مجازی بورس نام دارد که در این مقاله به بررسی این‌که سرور مجازی بورس چیست و چگونه می‌توان یکی از آن‌ها را برای خودتان تهیه کنید می‌پردازیم.

سرور مجازی چیست؟

پیش از آن‌که به بحث سرور مجازی بورس بپردازیم، باید پایه و اساس سرورهای مجازی را شناسایی کنیم. این‌که چگونه معرفی شدند و چه اهمیتی دارند.

یک سرور مجازی تحت عنوان VSP یا Virtual Private Server شناخته می‌شود. معنی این کلمه سرور مجازی خصوصی است. زمانی که از یک سرور مجازی صحبت می‌شود، به این معنی است که VPS از فناوری مجازی‌سازی برای تقسیم سرور قدرتمندی که در اختیار شما قرار دارد، به چندین سرور مجازی استفاده می‌کند. به این موضوع فکر کنید: این‌یک قطعه سخت‌افزار فیزیکی است که مانند چندین سرور جداگانه عمل می‌کند.

کلمه خصوصی به معنای همان چیزی است که دلالت می‌کند. سرور مجازی شما برای شما رزرو شده است، بنابراین نیازی به اشتراک‌گذاری RAM، CPU یا هر داده‌ای با سایر کاربران ندارید.

VPS چگونه کار می‌کند؟

میزبانی VPS تجربه یک سرور اختصاصی را شبیه‌سازی می‌کند حتی اگر شما هنوز سرور فیزیکی را با سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارائه‌دهنده هاستینگ شما با استفاده از فناوری مجازی‌سازی، یک‌لایه مجازی در بالای سیستم‌عامل (OS) سرور نصب می‌کند. با جدا کردن سرور به محفظه‌های جداگانه با دیوارهای مجازی، این لایه به هر کاربر اجازه می‌دهد تا سیستم‌عامل و نرم‌افزار خود را نصب کند.

ازآنجایی‌که VPS فایل‌های شما را از سایر کاربران در سطح سیستم‌عامل جدا می‌کند، درواقع یک سرور خصوصی است. این بدان معناست که وب‌سایت شما در یک محفظه امن با منابع سرور تضمین‌شده زندگی می‌کند. حافظه، فضای دیسک، هسته‌های CPU و غیره را در نظر بگیرید. لازم نیست هیچ‌یک از آن‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

سرور مجازی بورس چیست؟

سرور مجازی بورس چیست؟
سرور مجازی بورس چیست؟

اکنون‌که با سرور مجازی آشنا شدید و دانستید که چگونه عمل می‌کند، وقت آن است که با سرور مجازی بورس آشنا شوید. یکی از سرورهای مجازی مناسب برای افرادی که در زمینه بورس فعالیت دارند، سرور مجازی بورس است. داشتن یک سرور مجازی بورس برای افرادی که به‌طور حرفه‌ای در حال کار کردن در بورس هستند، یکی از الزامات است و داشتن آن یک امر ضروری برای این‌گونه افراد است.

این سرورها دائماً به اینترنت پرسرعت متصل بوده و از طرف شرکت‌هایی که ارائه‌دهنده‌ی سرور هستند، به‌صورت دائمی در حال پشتیبانی هستند. اگر تابه‌حال در معاملات بورسی شرکت کرده باشید، می‌دانید که یک‌لحظه تأخیر در معاملات می‌تواند ضررهای مالی بزرگی به‌جای بگذارد. به همین دلیل از عوامل تأثیرگذار در موفقیت افراد حاضر در بورس، دسترسی داشتن به یک اینترنت پرسرعت است. اینترنت پرسرعت به همراه پینگ باعث موفقیت تریدرها در معاملات بورسی می‌شود.

برای چه اهدافی از سرور مجازی بورس می‌توان استفاده کرد؟

از حساس‌ترین نوع معاملات، آن‌هایی است که به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. به‌محض باز شدن دسترسی برای خریداران، صف‌های عظیمی از آن‌ها از بخش‌های مختلف به سایت هجوم می‌آورند. در این صورت موفقیت از آن کسانی است که به اینترنت‌های پرسرعت دسترسی داشته باشند و بتوانند زود از بقیه بر نقطه‌ی مدنظر خود کلیک کنند.

خرید سهام در سریع‌ترین زمان ممکن تنها از طریق پینگ پایین و اینترنت پرسرعت امکان‌پذیر است.

با استفاده از سرور مجازی بورس به‌راحتی می‌توانید اموری را که به بورس و سرمایه‌گذاری در آن مربوط است، مدیریت کرده و نسبت به بقیه خریداران، زودتر از عرضه‌های اولیه مطلع شوید. در این صورت شانس شما برای موفقیت‌های مالی افزایش پیدا می‌کند.

سرور مجازی بورس سرعت‌های بین 1000 تا 10000 مگابیت بر ثانیه را برای شما فراهم می‌کند. این سرعت‌های اینترنت هیچ‌گاه از طریق یک مودم اینترنت خانگی یا یک گوشی همراه، برای شما ممکن نیست. تنها زمانی می‌توانید تفاوت سرعت اینترنت بین این موارد را مشاهده کنید که یک‌بار از این اینترنت استفاده کنید و تجربه خود را به اشتراک بگذارید.

چه تفاوت‌هایی بین این سرور و دیگر سرورها وجود دارد؟

یک سرور مجازی بورس باید توانایی‌های بیشتری نسبت به دیگر سرورها داشته باشد چراکه میلی‌ثانیه هم در این نوع سرورها اهمیت بالایی دارد. به‌طورکلی اگر بخواهیم برتری‌های لازم برای یک سرور مجازی بورس را نام ببرید، در رده‌ی اول اختصاصی بودن آن مدنظر است. منظور از اختصاصی بودن این است که هر سرور تنها به یک شخص تعلق دارد. این خصوصی بودن مزیت‌های زیادی برای شما دارد. اول این‌که دیگر مشکلی بابت کیفیت منابع سرور نخواهید داشت چراکه تماماً در اختیار شما قرار دارند. دوم این‌که امنیت بالایی دارند و شما از هرگونه هک و حملات سایبری که ممکن است به سرورها اعمال شود، در امان خواهید بود.

اینترنت پرسرعت دومین عامل تمایز بین سرور مجازی بورس و سرورهای دیگر

اینترنت پرسرعت دومین عامل تمایز بین سرور مجازی بورس و سرورهای دیگر
اینترنت پرسرعت دومین عامل تمایز بین سرور مجازی بورس و سرورهای دیگر

در بخش‌های قبلی به اهمیت ثانیه‌ها برای انجام یک معامله‌ی بورسی پرداختیم و گفتیم حتی میلی‌ثانیه هم برای افراد مهم است. اگر قصد پیشی گرفتن از سایر رقیبان خود را دارید، اینترنت می‌تواند این زمینه را برای شما فراهم کند. یکی از جدیدترین نسل هاردها، هاردهای NVMe است که در مقایسه با هارد SSD و HDD قدرت و سرعت بسیار بالایی دارد. این هارد باعث می‌شود نرم‌افزارهای معاملاتی برای شما خیلی سریع‌تر باز و آماده اجرا شوند. همه‌ی این عوامل در کنار هم به انجام کارهای سرعت می‌بخشند.

پایین بودن پینگ سرور مجازی بورس

از شاخصه‌های مهمی که در سرورهای بورسی باید وجود داشته باشد، پینگ پایین است. اگر با پینگ آشنا نیستید و نمی‌دانید به چه معنی است، به‌عنوان یک تعریف قابل‌فهم باید بگوییم که پینگ، مدت‌زمانی است که اطلاعات بین شما و سیستمی که مربوط به کارگزاری است، به‌صورت رفت و برگشتی منتقل شود. طبیعتاً باید تا اینجا متوجه شده باشید که هر چه این مدت‌زمان کمتر باشد، به شما این امکان را می‌دهد که درخواستی که برای خرید یک بورس مشخص داده‌اید، سریع‌تر به دست کارگزاران برسد و معامله به سود شما به اتمام برسد.

واحدی که برای پینگ در نظر گرفته می‌شود معمولاً میلی‌ثانیه است. برای سرورهای مجازی بورس میزان پینگ کمتر از 20 میلی‌ثانیه است. این مقدار به این معنی است که از زمانی که شما درخواست خود برای خرید سهام را برای کارگذاری ارسال می‌کنید تا زمان که آن‌ها پاسخ بدهند، 20 میلی‌ثانیه زمان لازم است.

دردسترس‌بودن سرو مجازی بورس در هر وسیله ارتباطی مانند گوشی و لپ‌تاپ

اگر در بازار بورس حضور دارید و قصد استفاده از سرور مجازی بورس را دارید، خبر خوب این است که شما نیازی به نصب هیچ‌گونه سخت‌افزار یا نرم‌افزار و سیستم آن‌چنانی برای اتصال ندارید. هر سیستم‌عاملی که بر روی گوشی همراه شما نصب‌شده باشد، چه اندروید و چه IOS، فرقی نمی‌کند. درهرصورت می‌توانید به آن متصل شوید. اگر لپ‌تاپ شما سیستم‌عامل لینوکس، یا ویندوز و یا مک داشته باشد، بازهم هیچ نگرانی وجود ندارد. این سرور مجازی در هر شرایط و هر سیستم‌عاملی برای شما اتصال لازم را برقرار می‌کند.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که سرورهای مجازی بورس هم از سیستم‌عامل ویندوز باری اجراشدن استفاده می‌کنند و از این لحاظ شباهت زیادی به آن‌ها دارند. این شباهت به شما کمک می‌کند هر نرم‌افزاری که برای انجام یک معامله‌ی بورسی موفق نیاز است را نصب کنید و در مواقع لازم از آن‌ها استفاده کنید.

پشتیبانی قوی از سرورهای مخصوص بورس

پشتیبانی قوی از سرورهای مخصوص بورس
پشتیبانی قوی از سرورهای مخصوص بورس

به دلیل حساس بودن معاملات بورسی، نباید هیچ‌گونه اختلالی در عملکرد سرورهای مجازی بورس رخ دهد. هرگونه مشکل می‌تواند به معنای یک خسارت مالی بسیار بزرگ باشد. تنها در صورتی می‌توان این‌چنین مشکلاتی را تجربه نکرد که یک پشتیبانی قوی دائماً با شما در ارتباط باشد و در هر زمانی از شبانه‌روز که لازم باشد راهنمایی‌هایی که نیاز دارید را به شما برسانند. شما می‌توانید سؤالات و مشکلات خود را با آن‌ها در میان بگذارید و سرویس‌های پشتیبانی اقدامات لازم را انجام می‌دهند. این در حالی است که سرورهای دیگر به این مقدار از حساسیت در پشتیبانی نیازی ندارند و ممکن است میزان پشتیبانی که از آن‌ها می‌شود خیلی کمتر از سرور مجازی بورس باشد.

ارتقای سرورها امکان‌پذیر باشد

ممکن است بعد از خرید یک سرور و استفاده از آن بعد از مدتی مهارت شما در معاملات بورس افزایش پیداکرده باشد و بخواهید به‌صورت حرفه‌ای‌تر عمل کنید. با این حساب سروری که در حال حاضر در اختیار دارید نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای سریع شما در هنگام معاملات باشد. به همین دلیل بهترین کار ارتقای سرور است. یک سرور مجازی بورس باید این قابلیت را داشته باشد که هر زمان که لازم شد، ارتقای لازم در آن داده شود و به هسته‌های پردازنده، رم و فضای هارد اضافه شود. همه‌ی این عوامل باهم دیگر در سرعت عملکرد سرور اثر می‌گذارند.

نحوه‌ی اتصال به سرور مجازی بورس به چه صورت است؟

 اگر فکر می‌کنید برای استفاده از این سرورها نیاز به تخصص‌های آن‌چنانی دارید، سخت در اشتباه هستید! کار با آن‌ها راحت‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. تنها کافی است نرم‌افزار remote desktop را داشته باشید. فرقی نمی‌کند با گوشی همراهتان از این نرم‌افزار استفاده کنید یا با کامپیوتر. درهرصورت اتصال به سرور به‌راحتی امکان‌پذیر است. گفتیم که سیستم‌عامل این سرورها ویندوز است و این شباهت باعث استفاده راحت‌تر از آن شده است. زمانی که به سرور متصل شدید، در هر مرورگری که دارید، سایت کارگزاری را جستجو می‌کنید و با بهترین سرعت ممکن به انجام معاملات بورسی خود خواهید پرداخت.

استفاده از این سرورها در بورس خطرناک است؟

شاید این فکر به ذهن شما هم رسیده باشد که ممکن است به‌عنوان یک تقلب در بورس شناسایی شود و دسترسی من به معاملات محدود شود؛ اما باید به شما بگوییم که زمانی که از یک سرور مجازی بورس استفاده می‌کنید، شما هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌اید. تنها سرعت اینترنت خود را افزایش داده‌اید تا بتوانید سریع‌تر در مواقع لازم واکنش نشان دهید.

نکاتی در مورد تهیه سرور ترید که بهتر است بدانید

نکاتی در مورد تهیه سرور ترید که بهتر است بدانید
نکاتی در مورد تهیه سرور ترید که بهتر است بدانید

زمانی که تصمیم به خرید یک سرور مجازی بورس گرفتید، کاری که باید بکنید این است که باتوجه‌به میزان استفاده‌ای که از سرور می‌کنید، یک پلان مشخص را خریداری کنید. اگر تنها هدف شما از خرید سرور این است که صرافی موردنظر شما را باز کند، پلان‌های سطح پایین‌تر را خریداری کنید. منظور از پلان‌های سطح پایین این است که رم‌های کمتر، پردازنده با هسته‌های مرکزی کمتر و هاردهای با فضای ذخیره‌سازی کمتر است.

اما اگر قصد انجام حرفه‌ای‌ترین معاملات بورسی را دارید، بهتر است از سروری استفاده کنید که رم قوی‌تر، پردازنده با هسته‌های مرکزی بیشتر و هارد با فضای ذخیره‌سازی بیشتر استفاده کنید. این دسته از سرورها باید منابع بیشتر داشته باشند و هیچ‌گاه سرعتشان افت نکند تا مانع از خسارت به معامله‌گر شوند.

چگونه یک سرور مجازی بورس تهیه کنیم؟

برای تهیه‌ی یک سرور مجازی بورس راه‌های مختلفی وجود دارد. سایت‌های مختلفی در حال حاضر در زمینه‌ی خریدوفروش سرورهای مجازی بورس فعالیت می‌کنند. نکاتی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید این است که IP هر سرور اختصاصی است؛ اما زمانی که مدت‌زمان استفاده از سرور به اتمام برسد، بستگی به این دارد که شما همان سرور قبلی را تمدید کنید و یا یک سرور جدید تهیه کنید. اگر قصد تمدید کردن سرور خود را دارید، IP شما ثابت باقی می‌ماند. مدت زمانی که یک سرور در اختیار شما قرار می‌گیرد، بین یک ماه تا یک سال متغیر است و بسته به انتخاب شما است. اگر سرور خود را تغییر دهید، در این صورت IP تغییر می‌کند.

در هنگام خرید سرور به این نکته دقت کنید که بسته به صرافی که در نظر دارید، محدودیت‌هایی در زمینه کشور مناسب برای سرور مجازی خواهید داشت. به صرافی مدنظر مراجع کنید و از بین لیست کشورهای مجاز یکی را انتخاب کنید و سپس اقدام به خرید سرور کنید. قیمت سرور در کشورهای مختلف متفاوت است. اگر قصد خرید سرور از کشورهایی مانند امارات متحده عربی را داشته باشید، باید هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنید. بسته با محدودیت‌های صرافی، ممکن است لازم باشد IP های مشخصی را هم تعیین کرده باشد؛ لذا باتوجه‌به این موارد سعی کنید از معتبرترین جاها سرور خود را تهیه کنید.

چگونه یک سرور مجازی بورس تهیه کنیم؟
چگونه یک سرور مجازی بورس تهیه کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *