آموزش نصب پرستاشاپ روی دایرکت ادمین

آموزش نصب پرستاشاپ روی دایرکت ادمین

در این مقاله با آموزش نصب پرستاشاپ روی دایرکت ادمین با شما همراه خواهیم بود. افراد همواره به دنبال سیستم‌های مدیریت محتوا قدرتمند هستند که به آن‌ها امکان می‌دهد تا وب‌سایت خود را در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت ایجاد و به بالاترین سطح برسانند. در حال حاضر، تعداد زیادی از فروشگاه‌سازها وجود دارند که افراد می‌توانند با توجه به نیازهای خود از آن‌ها بهره ببرند. یکی از این فروشگاه‌سازها، PrestaShop نام دارد. با دانلود فایل PrestaShop و انجام تنظیمات مربوط به پیکربندی، شما به راحتی می‌توانید آن را بر روی هاست خود نصب کنید. به همین دلیل، بسیاری از وبمستران به دنبال ساخت وب‌سایت با استفاده از PrestaShop هستند.

نحوه نصب پرستاشاپ روی دایرکت ادمین

اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که تصمیم دارند فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کنند، احتمالاً قبلاً با نام سیستم مدیریت محتوا PrestaShop آشنا شده‌اید. این سیستم مدیریت محتوا به دلیل امکانات سفارشی‌سازی بالا و محبوبیت قوی در میان کاربران، یک انتخاب مناسب برای ایجاد فروشگاه‌های آنلاین است. PrestaShop یک سیستم مدیریت محتوا متن‌باز است و این امکان را به کاربران می‌دهد تا تغییرات موردنیاز خود را بر روی آن اعمال کنند. اگر می‌خواهید وب‌سایت خود را با استفاده از PrestaShop ایجاد کنید، باید مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

1. دانلود فایل PrestaShop و آپلود آن روی هاست دایرکت‌ادمین.

2. ساخت دیتابیس روی هاست دایرکت‌ادمین.

3. نصب PrestaShop روی دایرکت‌ادمین.

آموزش نصب پرستاشاپ روی هاست

برای نصب PrestaShop روی هاست دایرکت‌ادمین، نیاز به انجام چند مرحله مهم دارید. این مراحل به سه گام اصلی خلاصه می‌شوند. با رعایت این مراحل و انجام کارهای مرتبط، شما می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان ممکن وب‌سایت PrestaShop خود را راه‌اندازی کنید. برای نصب PrestaShop نیازی به پیش‌نیازهای خاصی نیست و می‌توان آن را بر روی اکثر هاست‌های لینوکسی نصب کرد. در ادامه به شما توضیح داده می‌شود که در هر یک از این مراحل باید چه کارهایی را انجام دهید و چگونه می‌توانید در مسیر نصب PrestaShop روی هاست دایرکت‌ادمین پیش‌بروید.

1.  دانلود فایل پرستاشاپ و آپلود آن روی هاست دایرکت ادمین

در مرحله اول از فرآیند نصب PrestaShop روی هاست دایرکت‌ادمین، باید فایل PrestaShop را دانلود کرده و سپس آن را روی هاست خود آپلود کنید. برای انجام این کار، می‌توانید به ترتیب زیر عمل کنید:

1. ابتدا به وب‌سایت رسمی PrestaShop به آدرس Prestashop.com بروید.

2. فایل PrestaShop را از این وب‌سایت دانلود کنید. برای دانلود، ابتدا آدرس ایمیل خود را وارد کرده و با تیک‌های مربوط به قوانین، مقررات، و خط‌مشی برنامه موافقت نمایید.

3. سپس بر روی دکمه “Download” کلیک کنید تا فایل PrestaShop را دریافت کنید.

1.  دانلود فایل پرستاشاپ و آپلود آن روی هاست دایرکت ادمین

بعد از دانلود موفقیت‌آمیز فایل نصبی PrestaShop، شما باید آن را روی هاست خود آپلود کنید. برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. ابتدا با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود، وارد پنل مدیریتی دایرکت‌ادمین وب‌سایت خود شوید.

2. بعد از ورود به پنل مدیریتی، از منو “System Info & Files” زیر منو “File Manager” استفاده کنید، همانند تصویر زیر:

3. سپس روی “File Manager” کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

1.  دانلود فایل پرستاشاپ و آپلود آن روی هاست دایرکت ادمین

سپس می‌توانید با راهنمایی مراحل زیر، فایل مربوط به نصب PrestaShop را آپلود و اکسترکت نمایید:

1. پس از ورود به پنل مدیریتی، از منو “System Info & Files” زیر منو “File Manager” استفاده کنید، همانند تصویر زیر:

2. سپس فایل نصب PrestaShop را آپلود نمایید.

  • پس از آپلود فایل نصب PrestaShop، آن را اکسترکت کرده و سپس در مسیر اصلی هاست خود، یعنی “Public_html”، قرار دهید. حتماً توجه داشته باشید که تمام فایل‌ها و دایرکتوری‌ها باید در مسیر نصب نهایی قرار گیرند. در غیر این صورت، فرآیند نصب به درستی انجام نخواهد شد.

3.      ساخت دیتابیس روی هاست دایرکت ادمین

بعد از آپلود فایل نصبی PrestaShop، نیاز است که یک پایگاه داده جدید برای آن ایجاد کنید. ایجاد پایگاه داده اصلی‌ترین پیش‌نیاز برای نصب هر سیستم مدیریت محتوایی می‌باشد. برای ایجاد پایگاه داده مورد نیاز، مراحل زیر را دنبال کنید:

1. وارد صفحه اصلی پنل مدیریتی هاست دایرکت‌ادمین خود شوید.

2. از منو “Account Manager” زیرمنوی “MySQL Management” را انتخاب کنید و روی آن کلیک کنید.

3.ساخت دیتابیس روی هاست دایرکت ادمین

در این صفحه، شما قادر به ایجاد دیتابیس مورد نیاز خود هستید. این دیتابیس در مراحل بعدی به سیستم مدیریت محتوای شما متصل خواهد شد و اطلاعات اصلی، از جمله اطلاعات مرتبط با کاربران و محتوا، درون این دیتابیس ذخیره خواهد شد.

4.      نصب پرستاشاپ روی دایرکت ادمین

بعد از انجام دو مرحله پیشین، در مرحله آخر به نصب و راه‌اندازی PrestaShop روی هاست دایرکت‌ادمین می‌پردازید. در این مرحله، بر اساس اطلاعات نصبی که روی هاست آپلود کردید، به بخش راه‌اندازی PrestaShop هدایت می‌شوید و اتصال آن با دیتابیسی که ایجاد کردید، برقرار می‌کنید. برای انجام این مراحل، به شکل زیر عمل کنید:

1. در گام اول، آدرس وب‌سایت خود را به صورت کامل و با فرمت “www.yourdomain.com” در مرورگر وارد نمایید. (آدرسی که اطلاعات نصبی PrestaShop را روی آن آپلود کردید.)

2. در گام دوم از فرآیند نصب PrestaShop، زبان مورد نظر خود را انتخاب نمایید. شما می‌توانید زبان فارسی یا هر زبان دیگری که تمایل دارید را انتخاب کرده و سپس روی دکمه “بعدی” کلیک نمایید.

4.      نصب پرستاشاپ روی دایرکت ادمین

پس از آن، وارد مرحله‌ای با عنوان “موافقت‌نامه” می‌شوید. در این مرحله باید تیک گزینه “با شرایط و ضوابط زیر موافق هستم.” را فعال کنید و سپس روی دکمه “بعدی” کلیک نمایید.

4.      نصب پرستاشاپ روی دایرکت ادمین

پس از موافقت با شرایط فروشگاه‌ساز PrestaShop، شما باید اطلاعات فروشگاه خود را وارد کنید. همچنین باید اطلاعاتی که می‌خواهید برای پنل مدیریتی PrestaShop خود داشته باشید را نیز تعیین کرده و وارد نمایید. بعد از پر کردن تمامی فیلدهای خالی موجود، باید روی دکمه “بعدی” کلیک کنید تا وارد گام بعدی فرآیند نصب PrestaShop روی دایرکت‌ادمین شوید.

لطفاً توجه داشته باشید که اطلاعاتی که در فیلدهای مربوط به بخش “حساب کاربری شما” وارد می‌کنید، را در یک فایل متنی ذخیره نمایید. این اطلاعات در دفعات بعدی برای ورود به پنل مدیریتی PrestaShop به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

4.      نصب پرستاشاپ روی دایرکت ادمین

در گام پنجم از فرآیند نصب PrestaShop، وارد مرحله پیکربندی PrestaShop می‌شوید. در این مرحله، باید اطلاعات دیتابیس ایجاد شده را وارد کرده و روی دکمه “هم اکنون اتصال به دیتابیس را بررسی کن!” کلیک نمایید. اگر اطلاعات وارد شده صحیح باشد، با کلیک بر روی دکمه “بعدی” این مرحله را نیز پشت سر بگذارید.

4.      نصب پرستاشاپ روی دایرکت ادمین

در آخرین مرحله، فرآیند نصب و راه‌اندازی PrestaShop آغاز می‌شود و در نهایت شما با پیغام “کار نصب به پایان رسید!” رو به رو خواهید شد. به این ترتیب، فرآیند نصب PrestaShop روی هاست دایرکت‌ادمین به اتمام رسیده و سایت شما با این سیستم مدیریت محتوا نمایش داده خواهد شد.

4.      نصب پرستاشاپ روی دایرکت ادمین

در پایان نصب PrestaShop، از شما خواسته می‌شود که به منظور حفظ امنیت، پوشه “install” را از دایرکتوری “public_html” حذف نمایید. برای انجام این کار، به مسیر هاست خود مراجعه کنید، روی پوشه نام راست کلیک کرده و گزینه “حذف” را انتخاب نمایید.

PrestaShop یکی از فروشگاه‌سازهای حرفه‌ای است که به دلیل قابلیت‌های منحصر به فردی که دارد، مورد توجه وبمستران قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *