معرفی تمام قسمت های هاست سی پنل

معرفی تمام قسمت های هاست سی پنل

در ویدئو قبلی، راهی برای ورود به هاست سی پنل از طریق cpanelid به شما آموزش دادیم، که با استفاده از آن، بدون وارد کردن نام کاربری و رمزعبور، به هاست سایت خود و دسترسی به تمامی قسمت‌های هاست سی پنل دسترسی پیدا کنید. در این مقاله، تصمیم داریم تمامی قسمت‌های هاست سی پنل را معرفی کنیم و به کاربرد تمامی ابزارهای سی پنل بپردازیم. این به شما کمک می‌کند تا با آیکون‌هایی که در کنترل پنل سی پنل مشاهده می‌کنید، آشنا شوید. لطفاً توجه داشته باشید که در این مقاله، نحوه کار با ابزارهای سی پنل به شما آموزش داده نمی‌شود و هدف ما فقط معرفی کاربرد تمامی ابزارها و معرفی آن‌هاست.

معرفی تمام امکانات هاست سی پنل

در ابتدا، توسط آموزش نحوه ورود به سی پنل، به هاست سی پنل سایتتان وارد شوید تا مطابق تصویر تمام قسمت‌های موجود در سی پنل را مشاهده کنید.

در سمت چپ کنترل پنل هاست، آیکون cpanel را مشاهده می‌کنید. کاربرد این آیکون این است که به هر کدام از قسمت‌های هاست سی پنل دسترسی پیدا کنید و با کلیک روی آن، به صفحه اصلی هاست باز می‌گردید.

اگر به سمت راست بروید، قسمت search features را مشاهده می‌کنید که از طریق آن می‌توانید ابزار مورد نظر خود را در سی پنل جستجو کنید تا به شما سریعاً نمایش داده شود. به عنوان مثال، با جستجوی addon domain، سریعاً به قسمت افزودن دامنه‌ها هدایت می‌شوید. با کلیک بر روی آیکون سی پنل مجدداً به صفحه اصلی سی پنل منتقل می‌شوید.

اگر به سمت راست بروید، نام کاربری هاستتان را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی آن، یک منوی کشویی برای شما باز می‌شود و می‌توانید به ابزارهای مهم سی پنل در زمینه امنیت و کاربری دسترسی پیدا کنید.

در سمت راست نام کاربری، آیکون اطلاعیه‌ها یا notification را مشاهده می‌کنید که اگر اطلاعیه‌ای مهم برای شما ارسال شود، این قسمت قرمز می‌شود و می‌توانید آن اطلاعیه را مشاهده کنید.

در سمت راست آیکون notification، دکمه logout را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی آن، از کنترل پنل سی پنل خارج می‌شوید.

حالا لطفاً به سمت چپ سی پنل توجه کنید. در این قسمت چهار آیکون مشاهده می‌شود که در حال حاضر به معرفی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

معرفی تمام قسمت های هاست سی پنل

اولین آیکون home است که در هر بخشی از ابزارهای سی پنل، با کلیک بر روی آن به صفحه اصلی هاست منتقل می‌شوید.

دومین آیکون statistics است که به معنای آمار است و با کلیک بر روی آن به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که آمارهای مربوط به استفاده شما از امکانات اختصاص داده شده به هاستتان نمایش داده می‌شود، از جمله میزان استفاده از فضا، پهنای باند، افزودن دامنه‌ها، ایمیل‌ها و …

سومین آیکون dashboard است که به معنای دسترسی سریع به بخش‌های پرکاربرد هاست است و با کلیک بر روی آن به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که تمامی ابزارهای پرکاربرد هاست، از جمله مدیریت فایل، افزودن دامنه، ایمیل‌ها و مدیریت FTP، در دسترس قرار دارند و می‌توانید به راحتی به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

چهارمین آیکون user manager است که به معنای مدیریت کاربران است و با ورود به این بخش، می‌توانید تمامی کاربرانی که به بخش‌های مختلف هاست شما مثل ایمیل‌ها و FTPها دسترسی دارند را مشاهده کنید.

بر روی آیکون home کلیک می‌کنیم تا به صفحه اصلی هاست سی پنل بازگردیم. حالا اینجا یک باکس جستجو بزرگ را مشاهده می‌کنید که درون آن نوشته شده “find functions quickly by typing here”. همواره می‌توانید در این جعبه دستور مورد نظر خود را جستجو کنید تا تمامی ابزارهای مرتبط با کاری که می‌خواهید انجام دهید به شما نمایش داده شود، به عنوان مثال، اگر در اینجا جستجو کنید domains، ابزارهای مرتبط با دامنه‌ها مانند افزودن دامنه، زیر دامنه و نام‌های مستعار نمایش داده می‌شود.

معرفی تمام قسمت های هاست سی پنل

بخش فایل‌ها مربوط به تمامی ابزارهای مرتبط با مدیریت فایل‌های داخل هاست است. ما در اینجا به معرفی کاربرد تمامی ابزارهای این قسمت می‌پردازیم.

File Manager یکی از پرکاربردترین ابزارهای هاست است که این امکان را به شما می‌دهد که فایل‌های داخل هاست خود را آپلود، ویرایش، یا حذف کنید و همچنین عملیات‌های پیشرفته‌تری را برای مدیریت فایل‌ها بر روی هاست انجام دهید.

Images یک ابزار پیشرفته برای مدیریت تصاویر آپلود شده در هاست است که به شما امکان مشاهده لیست تصاویر، تغییر فرمت تصاویر یا تغییر اندازه تصاویر را می‌دهد.

Directory Privacy یکی از ابزارهای امنیتی هاست است که برای محافظت از دسترسی به مسیرها یا فولدرهای داخل هاست استفاده می‌شود، شما می‌توانید برای برخی از مسیرهای سایت نام کاربری و رمز عبور تعیین کنید تا فقط کاربران مجاز به طریق وارد کردن این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

Disk Usage یکی از ابزارهای مفید است که به شما امکان مشاهده فضای استفاده شده در هاست شما را می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا فایل‌هایی که فضای زیادی را اشغال کرده‌اند را شناسایی و حذف کنید.

Web Disk یک ابزار پیشرفته است که به شما این امکان را می‌دهد که یک درایو داخلی در کامپیوتر خود ایجاد کرده و آن را به فایل منیجر هاست خود متصل کنید، بنابراین می‌توانید بدون مراجعه به هاست، فایل‌های داخل هاست را از طریق درایوهای کامپیوتر خود مدیریت کنید.

FTP Accounts یکی از ابزارهای کلیدی و پرکاربرد در مدیریت فایل‌ها داخل هاست است که به شما این امکان را می‌دهد تا اکانت‌های FTP را برای مدیریت فایل‌های هاست توسط کاربران دیگر ایجاد و مدیریت کنید.

FTP Connections یک ابزار است که به شما امکان مشاهده و مدیریت جزئیات اتصال‌های اکانت‌های FTP به هاست را می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا بفهمید که کدام یک از کاربران شما اخیراً از طریق FTP به هاست شما متصل شده است.

Backup این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که بکاپ‌های اخیر بخش‌های مختلف سایت خود را دانلود یا بازگردانی کنید، همچنین می‌توانید اگر فایل بکاپی در کامپیوتر خود دارید، آن را مستقیماً آپلود و بازگردانی کنید.

Backup Wizard به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت بکاپ کامل یا جزئی از هاست خود را بگیرید و یا بکاپ‌های اخیر هاست خود را به سرعت بازگردانی کنید.

قسمت databases مربوط میشه به تمام ابزار های مرتبط با مدیریت بانک اطلاعاتی های داخل هاست که به معرفی کاربرد تمام ابزار های این قسمت می پردازیم.

معرفی تمام قسمت های هاست سی پنل

phpMyAdmin یک کنترل پنل پیشرفته است که برای مدیریت جداول موجود در بانک‌های اطلاعاتی یا دیتابیس‌ها استفاده می‌شود. این ابزار به شما امکان می‌دهد تا عملیاتی مانند وارد کردن جداول بانک اطلاعاتی را به هاست ایمپورت کنید یا از جداول موجود در بانک اطلاعاتی خروجی بگیرید.

MySQL® Databases یکی از ابزارهای پرکاربرد در هاست است که به شما امکان می‌دهد تا نام دیتابیس و نام کاربری دیتابیس را ایجاد و آن‌ها را بهم متصل کنید. این ابزار به صورت کلی برای ساخت و مدیریت اکانت‌های دیتابیس استفاده می‌شود.

MySQL® Database Wizard ابزاری است که ویژگی‌هایی دارد که به شما امکان می‌دهد به سرعت اکانت دیتابیس را ایجاد کنید. این ابزار با این تفاوت که به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت اکانت دیتابیس را ایجاد کنید، در حالی که ابزار قبلی امکانات مدیریت و حذف دیتابیس را نیز داراست.

Remote MySQL ابزاری است که به شما امکان می‌دهد تا اتصالاتی را بین سایر دامنه‌ها که در همان هاست نیستند و دیتابیس‌های هاست خود برقرار کنید. این امکان را فراهم می‌کند که از راه دور دیتابیس‌ها را مدیریت کنید.

بخش domains مربوط به تمامی ابزارهای مدیریت و تنظیم دامنه‌های موجود بر روی هاست است. در این بخش به معرفی کاربرد تمامی ابزارهای این قسمت می‌پردازیم.

معرفی تمام قسمت های هاست سی پنل

Site Publisher یک ابزار جدید است که به سی‌پنل اضافه شده و امکان ایجاد وب‌سایت‌های ساده و زیبا را با فشردن چند کلیک بدون نیاز به استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا فراهم می‌کند.

Addon Domains یکی از ابزارهای پرکاربرد هاست است که به شما امکان می‌دهد دامنه‌های جدید را به هاست اضافه کنید و با استفاده از آن‌ها سایت‌های متفاوتی با محتوای متفاوت راه اندازی کنید.

Subdomains یکی از ویژگی‌های پرکاربرد هاست است که به شما اجازه می‌دهد زیردامنه‌هایی را برای وب‌سایتتان ایجاد کنید و با استفاده از آن‌ها سایت‌های متفاوتی راه اندازی کنید.

Aliases (پارک شده‌ها) ابزاری است که به شما امکان می‌دهد دامنه‌های مختلف را بر روی دامنه اصلی هاست پارک کنید، به عبارت دیگر، می‌توانید وقتی بازدیدکننده دامنهٔ مارک شده میزند، به صورت خودکار به دامنه اصلی هدایت شود.

Redirects (ارجاعات) ابزاری است که به شما اجازه می‌دهد آدرس‌های وب‌سایت خود را به همدیگر یا به یک سایت دیگر ارجاع دهید. از این ابزار بیشتر برای ارجاع صفحات 404 یا صفحاتی که دیگر در وب‌سایت وجود ندارند استفاده می‌شود.

Simple Zone Editor و Advanced Zone Editor دو ابزار هستند که به شما امکان می‌دهند برای دامنهٔ خود رکوردهای متداولی ایجاد کنید و رکوردهای پیشرفته‌تری را نیز اضافه کنید.

قسمت email مربوط به تمامی ابزارهای ارسال و دریافت ایمیل بر روی هاست می‌باشد.

معرفی تمام قسمت های هاست سی پنل

ایمیل‌های هاست، یکی از ابزارهای بسیار مهم در مدیریت ایمیل‌های میزبانی می‌باشد. این ابزارها به شما اجازه می‌دهند که اکانت‌های ایمیل برای خودتان و کاربرانتان ایجاد و مدیریت کنید.

  1. Email Accounts (اکانت‌های ایمیل): با استفاده از این ابزار، می‌توانید اکانت‌های ایمیل برای خودتان و کاربرانتان ایجاد و مدیریت کنید.
  2. Forwarders (ارجاع دهنده‌ها): این ابزار به شما امکان می‌دهد ایمیل‌های وارد شده به یک آدرس را به صورت خودکار به آدرس دیگری ارسال کنید، مانند ارسال ایمیل‌های ارسالی به آدرس info@ronakhosttv.ir به آدرس ronakhosttv@gmail.com.
  3. MX Entry (ورودی MX): با استفاده از این ابزار، می‌توانید تنظیم کنید که ایمیل‌های پشتیبانی در مواقع اضطراری به آدرس ایمیل پشتیبانی شما ارسال شوند.
  4. Autoresponders (پاسخگویی اتوماتیک): این ابزار به شما امکان می‌دهد تا پاسخ‌های آماده‌ای برای ایمیل‌های دریافتی ارسال کنید، به طوری که کاربران شما بلافاصله پس از دریافت یک ایمیل، یک پاسخ آماده دریافت کنند.
  5. Default Address (آدرس پیشفرض): با استفاده از این ابزار، می‌توانید آدرس ایمیل پیشفرضی را برای ایمیل‌های ارسالی به آدرس‌های دامنه خودتان تعیین کنید.
  6. Mailing Lists (لیست‌های ارسال): این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا گروه‌های مختلفی را ایجاد کنید و داخل هر گروه چند صد آدرس ایمیل قرار دهید.
  7. Track Delivery (پیگیری تحویل): با استفاده از این ابزار، می‌توانید مسیر ایمیل‌های ارسالی به کاربرانتان را بررسی کنید و ببینید این ایمیل از چه مسیری عبور کرده است.
  8. Global Email Filters (فیلترهای ایمیل جهانی): با استفاده از این ابزار، می‌توانید فیلترهایی برای ایمیل‌های اکانت‌های اصلی ایمیل‌های خود ایجاد کنید.
  9. Email Filters (فیلترهای ایمیل): این ابزار به شما امکان می‌دهد تا فیلترهایی را برای ایمیل‌های ایمیل‌های فرعی یا دست ساز خود تعیین کنید.
  10. Authentication (احراز هویت): این ابزار به شما امکان می‌دهد تا ایمیل‌های جعلی را از طریق احراز هویت شناسایی کرده و جلوی ارسال آن‌ها را بگیرید.
  11. Address Importer (وارد کننده آدرس): این ابزار به شما امکان می‌دهد تا ایمیل‌های قبلی را از یک هاست به هاست جدید خود وارد کنید.
  12. Apache SpamAssassin: این ابزار به شما امکان می‌دهد تا فیلترهایی برای ایمیل‌های اسپم و ناخواسته تنظیم کنید و آن‌ها را شناسایی کرده و جلوی دریافت آن‌ها را بگیرید.
  13. Encryption (رمزنگاری): این ابزار به شما امکان می‌دهد تا برخی از ایمیل‌ها را رمزنگاری کنید.
  14. Calendars and Contacts (تقویم و مخاطبین): این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا به ایمیل‌ها و مخاطبین خود از راه دور از طریق دستگاه‌های مختلف دسترسی داشته باشید.

این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا مدیریت ایمیل‌های خود را بهبود بخشیده و ایمیل‌های خود را ایمن تر کنید.

معرفی تمام قسمت های هاست سی پنل

این ابزارها به شما امکان می‌دهند تا به جزئیات آخرین بازدید‌کنندگان از سایت و اطلاعات آماری سایت دسترسی داشته باشید. این شامل موارد زیر می‌شود:

  1. Visitors (بازدیدکنندگان): این ابزار به شما اطلاعاتی از بازدیدکنندگان سایت شما، از جمله آدرس URL و مرورگرهای استفاده شده توسط آن‌ها را فراهم می‌کند.
  2. Errors (خطاها): این ابزار لیستی از 300 خطای اخیر سایت شما را نمایش می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا مشکلات سایت را شناسایی و رفع کنید.
  3. Bandwidth (پهنای باند): این ابزار به شما امکان می‌دهد تا آمار دقیقی از میزان مصرف پهنای باند سایت خود در بازه‌های زمانی مختلف را بدست آورید.
  4. Raw Access (دسترسی خام): این ابزار لیستی از بازدیدهای ناقص از سایت شما را ذخیره و نمایش می‌دهد، به شما کمک می‌کند تا صفحاتی که مشکل دارند را شناسایی کنید.
  5. Awstats: این ابزار آمار کاملی از بازدیدهای سایت شما را به همراه جزئیات پیشرفته‌تر فراهم می‌کند.
  6. Analog Stats: این ابزار به شما امکان می‌دهد تا مشخص کنید کدام سایت‌ها از طریق چه آدرس‌هایی به سایت شما بازدید کرده‌اند.
  7. Webalizer: این ابزار آماری کامل از بازدیدکنندگان سایت شما را به همراه نمودارها و گراف‌ها فراهم می‌کند.
  8. Webalizer FTP: این ابزار آمار پیشرفته‌تری از افرادی که از طریق FTP به سایت شما متصل شده‌اند را نمایش می‌دهد.
  9. Metrics Editor: این ابزار به شما امکان می‌دهد تا نوع آمارها و گراف‌هایی که در هنگام مشاهده ابزار آمار سریع سایت برای شما نمایش داده می‌شود را انتخاب کنید.
  10. CPU and Concurrent Connection Usage: این ابزار فقط در هاست‌هایی که به سیستم کلاد لینوکس مجهز هستند فعال است و میزان مصرف سایت از منابع سرور را بررسی و نمایش می‌دهد.

قسمت امنیت مربوط به تمامی ابزارهای حفاظتی و امنیتی داخل هاست می‌باشد که معرفی و کاربرد آن‌ها در اینجا ذکر نشده است.

معرفی تمام قسمت های هاست سی پنل

SSH Access: این ابزار به شما امکان می‌دهد تا از طریق SSH به هاست متصل شوید و آن را مدیریت کنید. SSH یکی از پروتکل‌های رمزنگاری شده است که از آن استفاده می‌شود و اطلاعات تبادل شده را امن می‌کند.

IP Blocker: این ابزار به شما امکان می‌دهد تا آدرس‌های IP خاصی را مسدود کنید و از ورود آن‌ها به سایتتان جلوگیری کنید یا آی‌پی‌هایی که به اشتباه مسدود شده‌اند را از لیست مسدودیت خارج کنید.

SSL/TLS: این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا گواهینامه‌های امنیتی SSL را به هاست خود متصل کنید تا ارتباط بین سایت و بازدیدکننده رمزنگاری شود و امنیت وب‌سایتتان افزایش یابد.

Hotlink Protection: این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا از لینک شدن فایل‌های سایتتان در سایت‌های دیگر جلوگیری کنید و از مصرف بی‌رویه پهنای باند هاستتان جلوگیری کنید.

Leech Protection: این ابزار به شما امکان می‌دهد تا محدودیت‌هایی را برای دسترسی به مسیرهای مهم در هاستتان اعمال کنید و از دسترسی غیرمجاز کاربران به آن‌ها جلوگیری کنید.

ModSecurity: این ابزار یکی از پلاگین‌های امنیتی سرور است که از اتصالات مشکوک به سایت شما جلوگیری می‌کند و به شما امکان می‌دهد این ویژگی امنیتی را در زمان دلخواه فعال یا غیرفعال کنید.

قسمت Software مربوط به نرم‌افزارها و امکانات رفاهی هاست می‌شود که در این قسمت به معرفی کاربرد ابزارهای موجود در آن می‌پردازیم.

معرفی تمام قسمت های هاست سی پنل

PHP: این ابزار به شما امکان مشاهده تنظیمات PHP که توسط مدیر سرور بر روی هاست شما ست شده است را می‌دهد. این تنظیمات می‌توانند تأثیر زیادی بر عملکرد وب‌سایت شما داشته باشند.

PHP PEAR Packages: این ابزار به برنامه‌نویسان حرفه‌ای اجازه می‌دهد تا بسته‌های نرم‌افزاری PHP یا extension های PHP را بر روی هاست خود نصب کنند. این امکان به علت حساس بودن و حرفه‌ای بودن ممکن است در برخی از هاست‌های اشتراکی فعال نباشد.

Perl Modules: این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا افزونه‌های مجاز تحت Perl را پیدا کرده و بر روی هاست خود نصب کنند. Perl یک زبان برنامه‌نویسی پیشرفته است که ممکن است در برخی از هاست‌های اشتراکی فعال نباشد.

Site Software: این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا افزونه‌های پیشرفته سی‌پنل را مدیریت، به‌روزرسانی و یا حذف کنید. این ابزار به دلیل قرارگیری پکیج‌های نرم‌افزاری یا اسکریپت‌های سایت‌ساز آماده در آن، ممکن است برای فارسی‌زبانان کاربرد نداشته باشد.

Optimize Website: این ابزار به شما امکان بهینه‌سازی کدهای وب‌سایتتان و افزایش سرعت لود آن را می‌دهد.

PHP Selector: این ابزار پیشرفته به شما امکان می‌دهد تا ورژن PHP و توابع برنامه‌نویسی سایت خود را انتخاب و سفارشی کنید. این امکان ممکن است در برخی از هاست‌های شرکت‌های مختلف وجود نداشته باشد.

قسمت Advances مربوط به ابزارهای حرفه‌ای و پیشرفته در هاست می‌باشد که در آن به معرفی کاربرد تمامی ابزارهای موجود در آن می‌پردازیم.

معرفی تمام قسمت های هاست سی پنل

Cron Jobs: این ابزار به شما امکان می‌دهد که وظایف برنامه‌ریزی شده‌ای را بر روی هاست خود تنظیم کنید تا در زمان‌های مشخصی به صورت خودکار اجرا شوند، مانند ارسال فاکتورهای صورتحساب به مشتریان در زمان مشخص یا انجام کارهای روزانه دیگر.

Track DNS: این ابزار به شما اطلاعات DNS دامنه‌های مختلف را نشان می‌دهد و اطلاعات مفیدی را در مورد سرورهای آن دامنه‌ها فراهم می‌کند.

Indexes: این ابزار به شما امکان می‌دهد که نحوه نمایش برخی از مسیرهای سایت خود را برای کاربران اختصاصی سازی کنید و فولدرهای داخل آن‌ها را به دلایل امنیتی مخفی کنید.

Error Pages: این ابزار به شما امکان می‌دهد تا صفحات نمایش پیام‌های خطا را برای سایت خود اختصاصی سازی کنید تا به جای پیام‌های خطای استاندارد، پیام‌های سفارشی را نمایش دهید.

Apache Handlers: این ابزار به شما اجازه می‌دهد که برای مدیریت پسوندهای مختلف فایل‌های آپلود شده در هاست خود، تنظیمات وب سرور آپاچی را سفارشی کنید.

MIME Types: این ابزار به شما امکان می‌دهد تعیین کنید که نوع MIME یا نوع محتوای فایل‌های سایت شما، توسط چه پسوندهای فایل در مرورگرهای بازدیدکنندگان اجرا شود.

قسمت Preferences مربوط به ابزارهای مهم جهت مدیریت تنظیمات اصلی هاست است که در این قسمت به معرفی کاربرد تمام ابزارهای موجود در آن می‌پردازیم.

معرفی تمام قسمت های هاست سی پنل

Password & Security: این ابزار به شما اجازه می‌دهد که رمز عبور اصلی ورود به هاست خود را تغییر دهید و یا cPanel ID‌های متصل شده به هاست خود را مشاهده و غیرفعال کنید.

Change Language: این ابزار به شما امکان می‌دهد تا زبان محیط سی‌پنل هاست خود را تغییر دهید، اگرچه سی‌پنل از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند اما این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که زبان را تغییر دهید.

Change Style: با استفاده از این ابزار می‌توانید قالب محیط سی‌پنل خود را تغییر دهید و از قالبی که بیشتر با آن راحت هستید استفاده کنید.

Contact Information: این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا آدرس ایمیل اصلی متصل به هاست خود را که اطلاعیه‌های مهم برای آن ارسال می‌شود را تغییر دهید و یا آدرس‌های ایمیل پشتیبانی را تنظیم کنید تا اطلاعیه‌های مهم سی‌پنل برای آن آدرس‌ها نیز ارسال شود.

User Manager: این ابزار به شما امکان مدیریت کاربرانی را می‌دهد که به نحوی به قسمت‌های مختلف از هاست خود دسترسی دارند، از جمله کاربرانی که از طریق وب دیسک و FTP به هاست متصل هستند و یا کاربرانی که به ایمیل اکانت‌های هاست دسترسی دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *